Wij houden u graag op de hoogte

In onze mediatheek kunt u verschillende informatie-folders van het OMC Zaandam bekijken en downloaden. Onder ‘Video’s’ vindt u informatieve filmpjes op het gebied van oogheelkunde, onder ‘Nieuws’ bevinden zich de meest recente nieuwsberichten over de ontwikkelingen binnen ons bedrijf en bij ‘Testimonials’ kunt u de reacties lezen van klanten over de werkzaamheden bij het OMC Zaandam op het gebied van oogheelkunde.

Ogen gezond houden, hoe doe je dat?

Ogen gezond houden doe je met vijf voedselgroepen:

Bladgroenten

Bladgroenten zijn het beste voedsel om uw ogen gezond te houden. Ze zitten bomvol luteïne en zijn rijk aan antioxidanten. Boerenkool heeft de hoogste concentratie van luteïne van alle bladgroenten, op de voet gevolgd door spinazie en verse peterselie.

Kleur op het bord

Carotenoïden zijn verantwoordelijk voor de felle kleuren in een aantal soorten fruit en groenten. Mais, kiwi, pompoen, courgette, rode druiven en groene en gele paprika zijn rijk aan carotenoïden. Deze groenten en fruit zijn ook een bron van andere antioxidanten die een sleutelrol spelen in het gezond houden van uw ogen.

Vis

Vette vis is rijk aan omega-3. Zalm, tonijn en makreel springen er boven uit als het gaat om voeding die rijk is aan deze essentiële vetzuren.

Kies eieren voor uw geld

Carotenoïden zorgen ook voor de gele kleur van de eierdooier. Eierdooiers zijn waarschijnlijk het meest rijk aan luteïne en zeaxanthine van alle soorten voedsel.

Ga voor zink

Oesters bevatten meer zink dan welke andere soort voedsel dan ook. Gevolgd door andere schelpdieren en rundvlees. Ook melk, kaas en brood bevatten zink.

Deze voedselgroepen opnemen in uw dieet is niet alleen goed voor de gezondheid van uw ogen, maar ook voor uw gezondheid in het algemeen.

 

deel dit bericht
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter